De eerste dagen in Nevis! - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Merel Visser - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Nevis! - Reisverslag uit Nevis, St. Kitts and Nevis van Merel Visser - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Nevis!

Blijf op de hoogte en volg Merel

19 Maart 2014 | St. Kitts and Nevis, Nevis

Dag 1.. Na een emotioneel afscheid (van mijn kant) zijn we in het vliegtuig gestapt. 'S morgens vroeg om 8 uur van Amsterdam naar Parijs. Bij het overstappen van Parijs naar St. Maarten kwamen we er achter dat onze stoelen niet naast elkaar geplaatst waren.. Dus de lange 9 uur vliegen deden we gescheiden.. Toen kwamen we er in St. Maarten achter dat onze koffers in Parijs waren achtergebleven... Tot zo ver een goed begin. Wat wel heel leuk was, was dat de vlucht van St. Maarten naar Nevis in een heel klein propellervliegtuigje was. We vlogen over en langs verschillende Caribische eilanden en omdat het een korte vlucht was en we niet zo hoog vlogen hadden we echt een geweldig uitzicht! Tropische regenwouden op hoge bergen, de gekleurde huisjes, de kust.. prachtig! We werden opgehaald van het vliegveld door de dokter waar we ook bij verblijven. Onze kamer is heel ruim, oud Engelse stijl, met bloemetjes en kant. De familie is echt heel aardig en behulpzaam. Na een kop thee gedronken te hebben zijn we gaan slapen. Tot zo ver dag 1!

Op de 2e dag zijn we, na lekker te zijn uitgeslapen, boodschappen wezen doen en hebben we wat gewandeld. Ze hebben een sportschool boven 1 van de supermarkten waar ze yoga en Zumba aanbieden, daar ga ik deze week nog even achter aan ;) Verder hebben we dus een beetje gewandeld, nog geskyped met thuis en onze koffers van het vliegveld afgehaald. Een andere sportieve activiteit die ik tegen kwam in de 'Gouden gids' van dit eiland, was de 'Cross Chanel Swimm Chalange', een race van Nevis naar st. Kitts, 4km... 30 maart dus ik denk er nog even over na!

Dag 3.. Vandaag hebben we vrijwilligerswerk gedaan voor een 'Nier Gezondheidsorganisatie', een Amerikaanse organisatie die gratis de mensen op de eilanden screent op nierkwalen en advies geeft om dit te voorkomen. De dokters van het eiland en andere vrijwilligers namen hierbij bloed af, meten BMI, en andere waardes en wij... kregen handschoentjes aan, een bak met spuiten en wij mochten met apparaatjes het bloed gaan testen. Nooit gedacht dat we dit zouden doen. En dat al op dag 3! We zijn weer heel wat wijzer geworden over creatine en glucosewaarden.. We deden het zelfs zo goed, dat ze gevraagd hebben of we donderdag mee willen naar st. Kitts om daar 2 dagen bloed te testen! Haha dus ach, waarom niet.. We beginnen toch pas volgende week met ons onderzoek :) Een super leuke ervaring!

• 19 Maart 2014 - 16:01

Petra Tossings:

Leuk om je verslag te lezen. Het klinkt echt heel goed, leuk en leerzaam. Een mooie kans, geniet ervan en ik kijk uit naar je verslagen. Hou vol!

• 19 Maart 2014 - 17:13

Sophie:

heee wat leuk zeg om dit zo te lezen!!
    ik weet dat je weinig tijd heb om me steeds uitgebreid te vertellen wat je doet,
    dus dit is erg fijn om te lezen. blij dat het zo goed gaat. geniet er van!
    xxxxxxxxxxxxxx Sophie

• 19 Maart 2014 - 19:49

Tante Corry:

Leuk je reisverslag, heel veel plezier, heel goed van je, chapo groetjes t. Corry

• 19 Maart 2014 - 19:49

Tante Corry:

• 19 Maart 2014 - 21:57

Sonja:

Wat een gedoe met jullie koffers zeg( had al iets gehoord van je vader) Maar goed dat je ze de volgende dag alweer kon halen. Lekker dat je toch nog sportief bezig kan zijn. Wel fijn dat jullie meteen aan de slag kon, en natuurlijk zijn ze tevreden over jullie wat dachten jullie nou. Werkse nog en sportse. En veel plezier in jullie vrije tijd. Xxx sonja

Merel

Samen met Daniëlla Fleming loop ik een onderzoekstage in Nevis. We studeren allebei fysiotherapie aan de Hogeschool van Leiden en we zijn op reis voor de minor International Health and Development. We gaan in Nevis onderzoek doen naar de barrières van personen die een CVA hebben gehad en we gaan een advies schrijven aan het ministerie van Nevis, het ziekenhuis en de fysiotherapeuten, over hoe de zorg en de participatie van CVA-patiënten verbeterd kan worden. Tegelijk is dit voor ons natuurlijk een geweldige kans voor nieuwe en leuke ervaringen!

Actief sinds 19 Maart 2014
Totaal aantal bezoekers 20017